לא יורדים מהעצים

חוויות אנתרפולוגיות מחזית השוליים

מטרד לציבור

תגובות

  1. עידו נווה כתבה:

    נכחתי היום בדיון בבג”ץ והתאכזבתי מעמדתו של השופט.
    פגיעה במחאה היא פגיעה בדמוקרטיה והמגדלור שאמור היה לעמוד בפניי בית המשפט העליון הוא שמירה על המחאה בכל דרך. בטח ובטח במקרה של אוהל המחאה הנ”ל. הייתי באוהל הזה המון פעמים. האוהל אינו מהווה כל מטרד, הוא ממוקם בצד המדרכה וסביבתו בפנים ובחוץ נקיות למשעי. אם רוצים דוגמא למטרד, אפשר להסתכל על מגדלי הברזל המכוערים שהוצבו במרכזן של מדרכות רבות בירושלים, מגדלים אשר שהו על המדרכות שבועיים תמימים ובישרו על בוא המרתון של ברקת לעיר.
    במקרה המאהל אין כאן אפילו התנגשות בין האינטרס של המחאה והאינטרס הסביבתי/עירייתי/או כל קשקוש אחר שפרקליטתו של ניר ברקת טענה בדיון.
    לניר ברקת (וסביר להניח גם לראש ממשלתנו שסביר להניח שדיבר עם ברקת על האוהל הנ”ל) מפריע הנוף המחאתי שמגלה, לא עלינו, כי יש חולאים בירושלים ובמדינת ישראל. לא הכל זה טקסי מרתון רשמיים ויפים. ברקת גם יודע כי מניעת מגורים במאהל תביא בתווך הארוך לפגיעה במחאה, ולכן הוא, ולצערי גם בית המשפט טוענים כי אין בעיה למחות, אבל יש בעיה לגור ברחוב.
    לשמחתי, כשמתכחמים איתך, ניתן להתחכם חזרה. את המונח “לגור ברחוב” ניתן למתוח ולעקם, וזה מה שהצעתי במאהל המחאה של בני העדה האתיופית.

  2. עמית כתבה:

    אני רק שאלה:
    יש למאהל הזה תאריך תפוגה?
    ומה אחר כך? מישהו אחר יחליט להקים שם מאהל? אולי משהו קבוע?
    אפילו האוהלים של שדרות רוטשילד, גן הסוס ואחרים התפנו בסופו של דבר. לדעתי גם ההפגנה הזאת צריכה להסתיים מתישהו. ואולי זאת הגישה שצריך לבוא איתה.
    ואגב, אין כאן גזענות. אני בטוח שגם אם קבוצה אחרת הייתה מחליטה להתמקם שם היו מנסים לגרש אותה.

  3. תמר כתבה:

    עמית – את משפחת שליט לא גירשו, והם היו ממוקמים בדיוק באותו מקום.
    למה חייל שבוי כן, ודיכוי של עדה שלמה לא?

  4. עמית כתבה:

    ת’אמת – ממשפחת שליט לא היה נעים. וכן, הייתה להם מטרה מוגדרת ומרגע שהושגה הם כבר לא היו שם. מה מטרת המחאה הזאת ומה ירצה את המוחים?

הוספת תגובה

הדוא"ל שלך לעולם לא יפורסם או יינתן. שדות חובה מסומנים ב *

*

*