לא יורדים מהעצים

חוויות אנתרפולוגיות מחזית השוליים

מלחמות הפיראטים

תגובות

  1. מיכל ♥ג'וש כתבה:

  2. דרור כתבה:

    בנוגע לטענה לפיה “כבר היום קיימת פעילות של מפלגות פיראטים ברוב העולם, למעשה כמעט בכולו חוץ מבאפריקה והעולם הערבי” – רק רציתי לציין שבתוניסיה יש מפלגת פיראטים פעילה שאפילו העמידה שר בזמן המהפכה.

  3. נועם כוזר כתבה:

    שלום שרית,

    תודה שנתת קצת רקע על הסיבה להגשת התנגדותך להקמת מפלגת הפיראטים, ייתכן ואת מאמינה שעשית דבר כלשהו לקידום חברה חופשית, צודקת ודמוקרטית, אלא שאדם נמדד במעשיו.

    למרבה הצער מאמרך רצוף אי דיוקים, למשל בפסקה הראשונה את כותבת “המפלגה הרשומה מתכסחת עם הקהילה הפיראטית בארץ”. תוכלי לתת לכך סימוכין?
    אנו פנינו אל החברים מקבוצת הספרצוף, שעד היום לא ידוע מיהם בדיוק, בפניה להצטרף לקידום המגזר הפיראטי ובעיקר חופש הפרט והמידע, שיתוף, מעורבות ושלטון נגיש ושקוף.
    תגובת חלק מהאנשים לא היתה פיראטית בלשון המעטה, ומשביקשנו לדעת כיצד אנו יכולים לפעול יחד לקידום המטרות הפיראטיות, נענינו בלשון גסה, איומים על הגשת התנגדות (איומים שלהם שאת מימשת), והכפשות על-גבי האינטרנט ודפי העיתון. מה שהתברר להם כהצלחה גורפת, כי הם הכפילו את מספר ה”לייקים” שלהם תוך שבוע, וזה הרי מדד, לא?

    את נותנת לעצמך את הזכות לשפוט מהו “פיראטי” וקובעת שהתנהלותנו איננה “פיראטית”, למרות שמדברייך ניכר שאינך מכירה את התנהלות המפלגות הפיראטיות בעולם. אשמח אם תוכיחי את טעותי, ואת מוזמנת גם לתרגם תקנונים של מפלגות פיראטים אחרות מדף התרגומים באתרנו:
    http://piratim.org/wiki/doku.php?id=%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%9F

    בעצמך ציינת שלא הכרת את ה”קהילה” שפועלת “כבר כמה חודשים”. ואין זה פלא, כי מלבד פתיחת דף פייסבוק (עם רישום המפלגה היו ארבעה דפים בספרצוף שנשאו את אותו התואר), ספק אם מישהו שמע עליהם. הם רק החלו להתגבש כ”קהילה” ולפעול לאחר שקיבלו את החשיפה התקשורתית עם רישומנו.
    מלבד זאת, התבטאו מעל גבי כל עיתון ואתר בשם “מפלגת הפיראטים”, וכן מארגנים מתישהו כנס המתקיים בשם זה, למרות שעל-פי החוק היבש (סעיף 11 לחוק המפלגות) מדובר בהתחזות והטעיית הציבור.

    ואם באג’נדה פיראטית עסקינן – מדוע אינך מציינת אנשים, ארגונים, וקבוצות כגון הסדנא לידע ציבורי, ועבודתם המבורכת במסגרת כנסת פתוחה, מפלגה פתוחה, מעקב אחרי יישום דו”ח טרכטנברג, התקציב הפתוח ועוד, כמו כן ישנם “עורו”, פרויקט “המשאל הכלכלי”, התנועה לדמוקרטיה ישירה, התנועה לחופש המידע, ארגון קריאייטיב קומנס, ארגוני מחאה כאלה ואחרים שקמו בעקבות אוהלי 2011 ואחרים?
    לגבי “קהילת” הפיראטים – תוכלי אולי להציג בפוסט כלשהו מיהם חברי אותה “קהילה” ואת פועלם?

    אפרופו שקיפות, מה בדיוק בהתנהלותנו הסתרנו וממי? אחריות ושקיפות הם שני צדדים של אותו המטבע לדעתי. על מסמכים פנימיים של המפלגה להיות גלויים לחברי המפלגה, ומשביקשת לעיין במסמכי ההגשה נענינו מיד. את כותבת “האם מרגע הקמת המפלגה היא תפתח את התקנון ותהפוך לפיראטית? זאת ההתחייבות שרציתי לקבל משם טוב ועד להיום לא הצלחתי”
    אלא שנאמר לך חזור ואמור שבפגישת ההנהלה הראשונה הוחלט לגבש תקנון חדש, ואף הזמנו את כולם להצטרף לגיבוש תקנון חדש. החברים ממפלגה פתוחה עושים זאת בינתיים יפה מאד.

    ועוד מילה על שקיפות – שכחת לציין שלא כתבת את כתב ההתנגדות בעצמך, סייעו לך בזה בלוגר המתמודד בפריימריס למפלגת העבודה, ועוד בחורה שהורשעה בעבר בהוצאת דיבה… נגד אוהד שם טוב! האם שקלת את מניעיהם “הפיראטיים” לסייע לך בכך?
    כמו-כן, לא ציינת בפוסט זה, וגם לא עם חתימתך על תמיכתך ביסוד מפלגת הפיראטים, שבכלל התפקדת והנך חברה במפלגה אחרת בכלל, גדולה ומבוססת בהרבה.

    אולי זה לא מידע שנראה לך רלוונטי, אבל אולי זה יוכל להאיר את עיניהם של כמה מקוראייך.
    או שאולי שכחת. כשאירחתי אותך בביתי ביקשתי שתשלחי לי לינק לפוסט לכשיצא, וגם זה נשכח מלבך. זה בסדר, אני מבין, אני “סטלן מקצועי”.

    בקיצור, התעייפו אצבעותיי מלכתוב – אני מאחל לך המשך עשייה פורה ומוצלחת, כשנפגשנו ומדברייך היה לי הרושם הראשוני כי באמת ובתמים את מעוניינת בקידום חברה צודקת, שוויונות ופתוחה, ובאמת הצענו לך להתמודד להנהלה. אלא שכאמור, בסופו של יום, אדם נמדד במעשיו ולא בהצהרותיו.

    למען הגילוי הנאות אני ה”דמות משנה” המצויינת בפוסט, עם חולצה כתומה וכובע מצחיק. כמו כן דבריי כאן מייצגים את דעתי וראייתי האישית, כפי שהדברים בפוסט לעיל מייצגת את דעתך וראייתך האישית.

    לסיום – עמדתי האישית כלפי ה”קהילה” המתגבשת – ואת מוזמנת למסור זאת למי שיחפוץ לשמוע, כי כל עוד הם מקדמים את העקרונות העומדים בבסיס הרעיון הפיראטי – דהיינו חופש הפרט וזכויות יסוד לכל אדם, חברה המבוססת של שיתוף ומעורבות, וקידום נגישות ושקיפות בשלטון ובמוסדות החברתיים, אני רואה בהם שותפים לדרך, כל עוד הדבר נעשה באופן המכבד את הבריות ומציע אלטנטיבה על דרך החיוב.

    התעסקות הזוטות של “מי היה קודם” ולמי יש יותר “כוח” הם עניינים של אתמול. הגיעה העת להודות ולהפרד מהשיטה הדמוקרטית בה מימוש זכותו של אזרח במדינה מתבצע על-ידי שלשול פתק נייר לארגז קרטון אחת לארבע שנים. התרבות והטכנולוגיה התפתחו דיו ובימינו ניתן, רצוי ואף מוכרחים למצוא שיטה חדשה, המבוססת על ההתפתחות הטכנולוגית ומאפשרת לאנשים להיות מעורבים יותר ולהשפיע יותר על מהלך חייהם וסביבתם.
    אולי אני טועה בדרך פעולתי, ואולי גם את. מי יודע, אולי גם חברי “קהילת הפיראטים”. אין בכך רע, לפחות אנחנו מנסים, אלא שלא מספיק לעשות טעויות, צריך גם ללמוד מהן.

    אם ניתן ללמוד משהו מהפיראטים בעולם, זה שהרעיון עובד ברמה המקומית – אנשים יותר להוטים, מעורבים ומעוניינים לקחת חלק על סביבתם הקרובה. בישראל ישנן 250 רשויות מקומיות, והבחירות אליהן יתקיימו בעוד כשנה, כך שאני מציע שהחברים בדף הפייסבוק, וגם אחרים ברחבי הארץ, שמאמינים בשינוי ורוצים לפעול לקראתו, יחלו להתארגן ולהתגבש לקידום מטרות משותפות ברמה המקומית, בין אם באופן פיראטי או באופן “פיראטי”.
    לאלו שנפגשים בכנס אני מאחל הצלחה, אני משוכנע שניפגש בהמשך הדרך.

    סליחה על המגילה,
    נועם כוזר
    מפלגת הפיראטים

  4. admin כתבה:

    נועם נראה לי שהתגובה שלך היא סימוכין מספקים לגבי ההתכסחות לא?
    וכבר בפוסט הוכחתי שאני “מכירה” את ההתנהלות של מפלגת הפיראטים לפחות בברלין…(רמז תסתכל בתמונות)
    ואם כבר “חשפת” עלי מידע לא רלוונטי שידוע לכל מי שחבר פייסבוק שלי (כמוך), למה לא הזכרת שהייתי שנתיים במשטרע? זה בכלל היה מוריד מהאמינות שלי כפיראטית לא?
    אבל אולי זה באמת חלק מהבדלי הגישות שמצאתי אצלך ואצל אוהד לבין מה שאני תופסת כפיראטיות. בגישה הפיראטית הפרט ש”מייצג” את הרעיון תופס חשיבות משנית בהחלט לכן כל אחד יכול להכנס ולהצטרף להקהילה כחבר שווה בלי יו”ר והנהלה מגבילה. לכן גם לא הזכרתי אף אחד מהם בשמות, את מי אזכיר? את אלו שפגשתי? אחרים שהגיעו לשיחת הסקייפ (התמונה שלהם כאן דרך אגב) או אולי אילו שהתכתבו איתי בפייסבוק? בקיצור הפוסט היה נראה עוד יותר משעמם ממה שהוא.
    את ההתנגדות שהגשתי אני כתבתי לאחר שעל פי המסורת הפיראטית קראתי התנגדות נוספת שהוגשה והעתקתי פסקאות רלוונטיות וביקשתי עצות ותיקונים מבעלי ידע משפטי.
    בכל אופן כמו שאמרתי לאוהד אני מקווה שתפתיעו אותי והתקנון שלכם באמת יהפוך לפיראטי ושאוהד יסכים לוותר על תואר מלך העולם של המפלגה 🙂

  5. יואב כתבה:

    נועם,

    כל מי שרוצה לדעת מי אנחנו יודע. גם אתם יודעים מי אנחנו, הרי חלקנו דיברו אתכם בסקייפ. גם בעמוד הויקי שלנו רשומים שמות האנשים שהשתתפו במפגשים וכאלו שלקחו על עצמם אחריות כזו או אחרת. הכל גלוי. מעבר לכך אין לנו בעלי תפקידים רשמיים, כך שמי שלא רוצה להזדהות בשם המפלגה לא מחוייב לכך.

    לעומת זאת, אתם לא מפרסמים בעמוד שלכם את התקנון שהגשתם. מה יש לכם להסתיר. אתם מפחדים שהציבור יראה עד כמה הוא נוגד את העקרונות הפיראטיים?
    כשירות לציבור, הנה התקנון אותו אתם מסתירים:
    https://docs.google.com/folder/d/0B0FPo-QwkqL0ckJLd2VibDhxZXc/edit?pli=1&docId=1MHKdJNza0XOLYCDCscbCKpW5VcpU_ynkhY4vD0epipE

    כמו כן אני ממליץ לכולם לשמוע את שיחת הטלפון בין שרית לאוהד (אליה שרית קישרה), בה הוא מודה שרצונו הוא להיבחר לכנסת, והוא אינו מוכן לוותר על כך. אבל העיקר שלדעתכם ההתעסקות בלמי יש כוח אלו עניינים של האתמול.

    אגב, מכיוון שאתה מדקדק בעניין החוק, אני רוצה להזכיר לך שלפי החוק גם המפלגה שלך עדיין אינה מפלגה רשומה.

    ועוד בענייני חוק, אם כבר כתבת שמישהו מאיתנו “הורשעה” (לא הורשעה, אין מדובר כאן באישום פלילי) בהוצאת דיבה, מדוע לא ציינת שאוהד שם טוב, בתפקידו הקודם בעלה ירוק, היה אחראי על הלנת שכר?

    לגבי העשייה שלנו, אני לא רואה צורך להכביר במילים. המעשים שלנו מדברים בעד עצמם, והמעשים שלכם, בעבר ובהווה, מדברים גם הם בעד עצמם.

  6. נועם כוזר כתבה:

    שלום יואב,

    אנחנו איננו מסתירים דבר, התקנון זמין לכל מי שחבר במפלגה או חפץ להצטרף אליה. גם הוחלט מזמן שהתקנון ישונה. ביקשנו מכם לשלוח אלינו תקנון העומד בדרישות החוק והניהול התקין, ונשקול ליישם אותו. איך מתקדם העניין?

    נכון שעדיין לא הסתיים הליך הרישום של המפלגה, ואיננו רותמים את העגלה לפני הסוס.

    אגב, מה מונע מכם לפתוח מפלגה נפרדת, אם אנחנו כל-כך לא לרוחכם? אתם הרי פועלים “כבר כמה חודשים” בעניין. תמיד אפשר להריץ רשימה משותפת אם המשותף עולה על המחולק.

    לדעתי ריבוי גישות וריבוי מסגרות “פיראטיות” זה דבר חיובי, אבל רק אם מי שעוטה עליו את הכינוי פועל ברוחות השיתוף והחופש המבוססות על כבוד האדם וחירותו. האם עשינו משהו כדי להפריע לכם בפעילותכם המבורכת? תוכל לפרט?

    בינתיים אתם מבססים ומגדירים את זהותכם המקומית על דרך שלילתנו, והרי מה יותר טוב לאיחוד שורות מאויב משותף? ומה דעתך על איראן?

    ניחא, אם תפקידנו לחולל את התנועה הפיראטית על דרך שלילתנו גם בזה נצא נשכרים לבסוף, ההבדל בינינו הוא שאני מאמין שיש לך את החופש והזכות לעשות כרצונך, ואתה מאמין שגם אני צריך לעשות כרצונך.

    שילוב כוחות ומוחות רק יסייע לכם ולנו, כל הוויכוח הזה מטופש, מדיף ריח של פוליטיקה ישנה וצרה, וממש לא מקדם את מאבקינו המשותפים או את הזהות הפיראטית.

    דלתותינו פתוחות, ואתם מוזמנים לפעול לקידום המטרות במסגרת המפלגה שבדרך או בכל מסגרת אחרת.

    הצלחה והפלגה נעימה,
    נועם

  7. נועם כוזר כתבה:

    אה, ושרית – לא היה לי מושג שהיית שנתיים במשטרה, גם שם שיחקת אותה מגשרת? 🙂

הוספת תגובה

הדוא"ל שלך לעולם לא יפורסם או יינתן. שדות חובה מסומנים ב *

*

*